نایلون چاپی - چاپ روی نایلون چگونه انجام می شود - چاپ آنتیک 1 - انواع روش های چاپ

تاریخچه نایلون و نایلون چاپی

در این مطلب قصد داریم تاریخچه پیدایش نایلون ، معرفی نایلون چاپی و انواع چاپ را توضیح دهیم.
پلی اتیلن اولین بار توسط یک شیمیدان آلمانی به نام هانس فون پخمان مورد سنتز قرار گرفت.البته او به دنبال دیازومتان بود که که به صورت اتفاقی پلی اتیلن را سنتز کرد.پس از بررسی بیشتر ماده ی واکسی شکل بدست امده ،هانس و همکارانش متوجه شدند که این ماده شامل زنجیره های بلند ch2 میباشد و آن را پلی متیلن نامگذاری کردند.

در سال 1935 شیمیدان دیگری به نام میکائل پرین موفق شد آزمایشات قبلی را بازسازی کند او با فشار بالای اتمسفر موفق شد پلی اتیلن را سنتز کند و موفق شد در سال 1939 پلی اتیلن را به دست آورد.

به خاطر خواص پلی اتیلن در مقابل امواج رادیویی با فرکانس بالا این اختراع محرمانه ماند و برای عایق بندی کابل ها و رادارهای  UHFوSHF مورد استفاده قرار گرفت.

نایلون چاپی فروشگاهی:

امروزه پلی اتیلن به شدت گسترش یافته و به خاطر خواص آن در بسیاری از صنایع و کشاورزی و ساختمان سازی به کار میرود .

اگر چه بزرگترین عیب نایلون ها یعنی قابل تجزیه نبودن باعث شده که بسیاری از دانشمندان و دوستداران محیط زیست استفاده از نایلون را منع کنند اما با توجه به قیمت و کاربرد وسیع آن نمی توان مصرف آن را کم کرد .

امروزه نایلون در فروشگاه های کشور نیز مصرف فراوانی دارد و معمولا درهر فروشگاهی خرید کنید جنس خریداری شده شما را درون نایلون گذاشته و به شما تحویل می دهد به جز اندک فروشگاه هایی که از کیسه پارچه ای به جای نایلون استفاده می کنند.

اما برای زیبایی بصری و تنوع امروزه نایلون های فروشگاهی به صورت نایلون چاپی عرضه می گردد .

انواع نایلون چاپی:

نایلون چاپی دارای دو نوع نا یلون با طرح عمومی (آماده ) و نایلون با طرح اختصاصی ( سفارشی) تقسیم بندی می شود .

چاپ عمومی:

نایلون ها با طرح های عمومی را اکثرا همه مشاهده کرده ایم و در طرحهای مختلف در بازار وجود دارد که معروف ترین آن نایلون با طرح لبخند می باشد .

چاپ اختصاصی:

نایلون با طرح اختصاصی هم برای فروشگاه هایی می باشد که قصد دارند از این روش جهت تبلیغات استفاده کنند و نایلون با برند خودشون را در بین مشتریان پخش کنند .

معمولا فروشگاه هایی که از این روش استفاده می کنند از نایلون های با کیفیت بالا مانند نایلون دسته تقویت استفاده می کنند زیرا دوست ندارند با توجه به هزینه ای که برای چاپ نایلون انجام داده اند دور ریخته شود و دوست ندارند مشتری پس از خرید نایلون را دور ریخته و دوست دارند نایلون تبلیغاتی خودشان توسط مشتری بارها استفاده شده و حتی برای خرید از آن در بازار استفاده شود و تبلیغشان متحرک در بازار بچرخد .

نایلون چاپی

روش های چاپ:

برای نایلون چاپی چند روش وجود دارد:

چاپ سیلک:

یا همان روش چاپ سنتی و دستی توسط شابلون انجام میشود.در این روش طرح مورد نظر مشتری بر روی توری چاپ ظاهر شده و رنگ را درون شایلون ریخته و عملیات چاپ را انجام میدهند . در این روش چاپ به صورت هر عدد بوده و زمان زیادتری را برای چاپ نایلون می برد .
از این روش معمولا برای سفارش های پایین استفاده می شود که معمولا زیر 200 کیلو می باشد.
نحوه محاسبه قیمت چاپ در این روش به صورت چاپ هر عدد می باشد .

چاپ فلکسو:

چاپ فلکسو از کلیشه ژلاتینی استفاده می کند وروش آن بصورت رول است ، یعنی اینکه نایلون بر خلاف چاپ سیلک آماده نیست وبصورت ورق چاپ می شود که در این روش میتوانیم تمام صفحه نایلون را چاپ کنیم ولی خداقل سفارش نایلون فلکسو۵۰۰ کلیوگرم می باشد و برای سفارش چاپ تصویر از کلیشه ۶ رنگ استفاده که کلیشه دیجیتال هم گفته می شود ، استفاده میگردد.

  • کلیشه های فلکسو ماندگاری زیادی دارند و برای تجدید چاپ نیازی به ساخت کلیشه  مجدد نیست .
  • این چاپ کاملا اتوماتیک بوده و زمان پایین تری را برای چاپ نایلون می برد .
  • هزینه چاپ در این روش به صورت کیلویی محاسبه می گردد و نسبت به چاپ سیلک به صرفه می باشد .

چاپ هلیوگراور

این روش شباهت زیادی به چاپ فلکسو دارد ، تنها تفاوت آن مقدار بالایی سفارش بوده وکلیشه آن بصورت سیلندری ساخته میشود که هزینه سیلندر گران تر از کلیشه ژلاتینی می باشد.

تاثیر چاپ در تبلیغات

امروزه رقابت زیادی بین فروشگاه های مختلف وجود دارد و اگر صاحبین کسب و کار غافل شوند مشتریان از مغازه آن ها دل کنده و خریدشان را از مکان دیگری انجام میدهند در بازار امروز کشور رقابت به بالاترین سطح خود رسیده است .
معمولا برای فروش بالاتر از تبلیغات استفاده می کنند برخی بیلبورد های تبلیغاتی سطح شهر را اجاره کرده و تبلیغ می گذارند برخی تراکت پخش کرده برخی اسپانسر مسابقات و … شده برخی با تمکن مالی بالاتر در تلوزیون تبلیغ می کنند برخی در سایت های اینترنتی و برخی در شبکه های مجازی .همه اینها روش های تبلیغاتی مختلفی بود اما برخی از فروشندگان علاوه بر این روش ها از نایلون چاپی نیز استفاده می کنند .
معمولا خرید از فروشگاه هایی که جنس فروخته شده خود را در نایلون اختصاصی خود گذاشته لذت بخش است و احساس می شود از فروشگاه معتبری خرید شده است .

نایلون چاپ خورده اگر از جنس محکم باشد معمولا توسط مشتری دور ریخته نمیشود و به عنوان کیسه خرید مورد استفاده قرار می گیرد . و این یعنی این نایلون در بازار در دست مشتری چرخیده و افراد زیادی ناخودآگاه چشمشمان به این تبلیغ خورده و در ناخودآگاه ذهنشان اسم این فروشگاه قرار می گیرد و پس از چندی نام این فروشگاه در ذهن ها غریب نیست اگر چه از آن خرید هم نکرده باشند ولی نام این فروشگاه در ذهن ها مانده است .

به این دلیل است که نایلون چاپی و طرح اختصاصی یکی از روش های پربازده تبلیغات است .

برخی از فروشگاه ها از کیسه پارچه ای به جای نایلون چاپی استفاده می کنند که روشی با بازدهی بالاتری می باشد.

ساک سوزنی تبلیغاتی یا چاپ نایلون؟

ساک سوزنی تبلیغاتی یکی از اقلام تبلیغاتی بسیار پر مصرف است.

در میان ساک های تبلیغاتی پارچه ای که در حال حاضر زیاد از آن استفاده می شود،

نوعی پارچه از جنس منسوج نبافته ساخته می شود که در بازار بسیار رایج شده است و اصطلاحا به آن سوزنی گفته می شود.

این نوع ساک تبلیغاتی به دلیل قیمت پایین خود و همچنین تنوع رنگ بالا در بین مشتریان بسیار پر طرفدار است.

معمولا بستگی به آن میزان از پولی که فروشگاه قصد اهزینه کردن دارد از چاپ نایلون یا چاپ ساک دستی پارچه ای استفاده میکند .

نایلون چاپی قیمت مناسب تر و ساک دستی پارچه ای بازدهی مناسب تری دارد . امروزه طرح های تخفیفاتی مختلفی وجود دارد که گاهی مواقع کیسه پارچه ای ارزان تر از نایلون چاپی می باشد .

شرکت چاپ آنتیک با داشتن کادری متشکل از افراد مجرب و کار آزموده در زمینه انواع چاپ نایلون آماده ارائه انواع خدمات در این زمینه به شما عزیزان می باشد.شما می توانید با خاطری آسوده سفارش خود را به ما تحویل داده و با بهترین کیفیت کیسه های تبلیغاتی خود را از ما تحویل بگیرید.هدف ما ارائه محصول با کیفیت و جلب رضایت مشتریان عزیز می باشد.

نایلون تبلیغاتی

چاپ نایلون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست